Börjar med psykoterapi, förhoppningsvis blir jag "frisk"

Då var det bestämt, min psykolog sa idag att vi börjar att behandla mig nu. Får se hur lång tid det kommer att ta. Jag är beredd på att det kommer att bli en jobbig tid med otäcka minnen som åter kommer tillbaka. Men jag vill bara bli frisk, jag orkar inte leva på detta sättet längre. Det är ohållbart. Så jag ska gå hos henne 1 gång/vecka till att börja med i alla fall. Jag hoppas verkligen jag blir "frisk" och att jag börjar tänka "normalt" (vad nu normala tänker?)

Har varit hos Morfar i ett par timmar på sjukhuset, han ligger för döden. Jätte dålig är han, jag är verkligen ledsen men jag liksom stänger dom känslorna utanför på något sätt. Det är också jobbigt, det är ju bättre att bli ledsen på en gång egentligen. Om han lever imorgon bitti så ska jag dit innan vi åker till "lek & bus -landet" i gbg. Tror Låtta hänger med till morfar då också. Det är så hemskt att han kommer att dö, precis när som helst.... :-(

Jobbar nu, slutar äntligen snart. Har hållit på och fixa å greja konstant ända till för 5 minuter sen. Känner mig helt matt i benen och allmänt jävla trött. Ska väl ut och ta en cigg å sen förbereda stängningen....

Tycker det är lite jobbigt att skriva nu för tiden så orkar inte så mkt... Hatar att prata också, jag blir så irriterad ibland när folk PRATAR med mig!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fattar att de e jobbigt.. ha de så kul i Gbg.. vi får åka dit någon gång när Mario blir större;)

2007-11-30 @ 10:11:49
Postat av: Vyrtu

Jag kom in på din blogg av en slump för nån vecka sedan och har läst en del.
Jag känner verkligen för dig när jag ser dina riktigt gripande inlägg.
Du verkar verkligen kämpa för att försöka må bra och det måste vara hemskt att känna att det inte blir bättre.
MEN, jag tror verkligen att det kommer att bli bättre, och inte bara lite utan mycket.
Jag känner inte dig, vet inte vem du är. Men jag tror att du kommer att må bra i framtiden. Livet kan vara riktigt jobbigt även om det inte finns några direkta anledningar till att det är jobbigt. Och finns det dessutom anledningar till det så kan det vara förjävligt.
Men det mesta brukar ordna sig tillsist.
Det hoppas jag att det gör med dig.

Må hoppet vara med dig!

2007-12-02 @ 21:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback