Mina dikter

Igår fick vi se anledningen till Marios olidliga gnällande, en framtand håller på att titta fram. Så tand nr 3 är på G. Skönt att man vet varför han är som han är, lite lättare att stå ut med gnällandet och missnöjet från hans sida då.

Nu har vi bakat kladdkaka, Mario & jag. Han fick smaka lite på smeten för det hör ju faktiskt till när man bakat klart. Han tyckte det var gott och ville ha mera. Men ett slick på slickepotten fick räcka, han är ju inte så gammal så han behvöver inte mera.

Skulle träffa Nese sen när hon vart hos barnmorskan så jag ska snart ringa henne. Hon är redan i vecka 20, halva tiden avklarad. Vad fort tiden går verkligen.

Tänkte skriva några av mina dikter, dom som inte är dystra till att börja med. Skriva år 99-00

Du ska veta att jag älskar dina ögon,
du ska veta att jag älskar din mun.
Du ska veta att jag älskar dina händer,
du ska veta att jag älskar hela dig,
Bara för att du är du.


Jag vet att fåglarna kvittrar,
jag vet att blommorna blommar på våren.
Jag vet att snön kommer till vintern,
jag vet att havet är djupt.
Men jag vet inte om du älskar mig.


Hur blir det vinter,
och hur blir det regn?
Varför finns det snö,
och varför finns det vatten?
Varför finns jag,
och varför finns du?
Och hur blir det vi?

Ja, det var typ dom tre första dikterna jag skrev själv.. Nu ska jag dra mig.. Tjooo


Kommentarer
Postat av: Emme

Jätte fina dikter gumman

2007-09-19 @ 16:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback