Mario har hjärnskakning

Idag har vi varit på akuten med Mario, han sprang in i bordskanten igårkväll (ca 18.00)  och sen trillade han rakt bakåt och slog huvudet i golvet. Han skrek och jag tröstade honom som vanligt, efter det blev han extremt klängig. När jag skulle natta honom skrek han som om han höll på att dö typ. Jag kopplade ju inte att det hade med fallet att göra då han brukar vara svår på kvällarna. Sen somnade han i vagnen på balkongen med vaknade kl 03.30 och spydde som faan. Då ringde vi sjukvårdsupplysningen och dom tyckte inte att vi skulle åka in om han var "me" vilket han var eftersom vi duscha och så. Men om han blev hängig så skulle vi höra av oss, så vi gjorde som vanligt på morgonen, gick till stan å sen till dagis för inskolning och då var han väldigt slö, han låg ner och lekte och trillade hela tiden. Så jag ringde sjukvårdsuppslysningen igen och fick mig en rejäl utskällning för att vi inte åkt in inatt.. Hur faan ska jag veta det? Hon rekommenderade att gå å lägga oss igen... Ledsen å förbannad vart jag.. Vi åkte iaf till Borås där dom kollade så han inte blödde i öronen och grejer. Doktorn var kanon bra och undersökte Mario noggrannt.. Så han hade fått en hjärnskakning, tur att det bara var det. Älskade lille Mario!

Var bara tvungen att skriva av mig lite av händelsen kände jag...

Jag är i vecka 7 nu :-) 5 veckor kvar tills man har gått över "riskveckorna"

Vecka 7 - 8 apr - 14 apr 2008
Kroppen: Man kan känna sig illamående pga hormonerna och ha lite molnande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa.

Embryot: Embryot är nu 1 cm, handled och fingrar skapas. Händer och fötter kan
urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska bli hjärnan senare.


Vi ska åka till Turkiet :)

Antagligen den 18 Maj, vi var och kollade på Allresor idag. Vi tänkte ta allinclusive, lättast med Mario och behagligt för mig som är på tjocken :-) Resan kommer gå på 13,000, ganska bra pris ändå eftersom all mat är inräknad. Så imån ska jag till mormor och ordna med pengar, är typ helt säker på att vi får låna eftersom hon får en stor del redan innan midsommar,,, Vi kände att vi behövde komma iväg innan nästa barn kommer.

Nej nu ska jag käka lite gott,,, å sen sova.. Natti!!!!

Kommentarer
Postat av: Emme

fan va underbart med Turkiet.. hade vart skönt o komma iväg!
Men stackars lille Mario asså =( Men men han blir ju bättre snart iaf.
Vecka sju.. jadu tiden går framåt :)

2008-04-09 @ 21:47:28
Postat av: Emil Lindberg

Varför står det inget om ditt humör i "det här händer vecka 7"-grejen? :P

2008-04-10 @ 00:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback