Sluta gråta..

Jag känner mig så himla överkörd, igår när jag pratade med mödravården i A-sås sa dom att jag skulle ringa förlossningen eftersom jag har så ont, vilket jag inte gjorde., Ja, jag sket i det eftersom jag ändå skulle jobba och jag trodde jag skulle fixa det galant, men det gjorde jag inte riktigt nästan.. Hade jätte ont i magen men stod ut till 21,45 då stängde jag butiken och drog mig hemmåt.. Jag hoppas inte chefen blir grinig bara, för jag klarade verklign inte mera då..

Inatt har jag haft ont och vaknat till och från av att jag har ont, så jag ringde carema vårdcentral imorse för att få en tid så dom kan kolla mig eftersom det känns löjligt att åka till förlossningen när bebisen faktiskt mår bra. Men tydligen kan man inte få "vanlig" vård när man är gravid, då ska tydligen allt gå genom mödravården eller förlossningen.. Carema sa att jag skulle ringa förlossningen också för att dom behandlade mig först så jag gjorde det och fick prata med världens drygaste jävla fitta,
"hit ringer man bara om man ska föda barn" "Du får ringa din bm och bestämma en läkartid nästa vecka för är läget oförändrat sen i lördags så kan vi inget göra"
Då menar hon alltså att jag ska fortsätta ha ont i magen bara för att det inte blivit värre så kan jag ha det i flera dagar till?! Är hon sjuk eller?! Jag slängde på luren och börja storlipa..
Här sitter man och har förbannat ont och ingen hjälp får man, alla bollar en vidare till någon annan... Vad är det för jävla sjukvård? Mario var så snäll och torkade mina tårar och sa mamma flera ggr och kramades så kärleksfullt. Han är så omtänksam våran lilla Mario fastän han bara är 1½ år.
Berättade allt för Emil iaf så han blev sur och ringde förlossningen och sen ringer han tillbaka och säger att dom sa "Det är klart hon ska komma in om hon har ont" Varför sa dom inte det till mig? Det var ju inte samma person men endå.. Så är det alltid, det är aldrig någon som tror mig när jag säger att jag har ont, åsså ringer Emil och då är det självklart att vi ska komma in... Och tror ni inte jag börjar storlipa då också så jag var tvungen att lägga på luren, jag hatar dessa hormoner, just nu vill jag bara ta mig en cigg och bara bli lugn igen.. Faan vad jobbigt det är att sluta röka.
Men jag åker inte in så länge den fittan jobbar, dom byter ju shift kl 13,30 så efter det i sånna fall om jag kan få in någon på jobbet annars får vi åka in ikväll eller nått..

Var bara tvungen att skriva av mig lite, är så förbannad och ledsen...

Kommentarer
Postat av: Emil Lindberg

Förstår att du blir förbannad, gumman. Men vi ska allt lösa det där, du och jag! Hoppas det går bra på jobbet.. Puss!

Postat av: låtta

Puss på dig gummsan!

Tänker på dig!

Ta hand om dig där hemma nu!

2008-08-08 @ 13:51:43
Postat av: Emme

Stackars dig gumman

2008-08-08 @ 14:50:37
Postat av: Karin

Hoppas det blir bättre. Önskar dig allt gott och lycka till!! styrkekramar

2008-08-09 @ 10:03:15
URL: http://karinsvardagitankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback