förbannade jävla dagis

Jag hatar dagis, dom är totalt värdelösa där uppe. Jag lämnade Mario 10.30, 11.20 ringer dom och frågar vart jag är. Ehh, på jobbet kanske?!?!?! Då började dom tjaffsa om att jag skulle ha halvdag idag, men jag gav mig inte utan sa bestämt att Emil hämtar Mario 16.30 och inget mer med det, sen sa jag att vi kan gå igenom schemat imorgon innan jag lämnar Mario så kommer jag tidigare då. Men nu för en liten stund sedan så ringer dom igen, men då ber dom om ursäkt för allting, antagligen så hittade dom ett av alla jävla scheman jag lämnat in... Grattis jävla slarv förskola!!!!! Grejen är att det är ANDRA gången dom gör såhär. Det är det som göra mig så himla förbannad, jag ska föörsöka få in Mario på privat förskola, ska ringa montessori idag och kolla där Theo går. Man kan ju ha tur och komma in liksom. För kommunalt är helt värdelöst.. Jag menar, Mario går på dagis 2 dagar i veckan det är max 15 timmar i veckan, va faan klagar dom om. Jag betalar för 25 timmar... Nog om det....

Idag går jag in i vecka 17 :-) ´

Vecka 17
Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett.

Fostret: Skelettet är synligt på röntgenbilder.
Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen.

Måste säga, tilla allas förvåning, att jag tycker att det är underbart med lite sämre väder igen. Och så fort det börjar regna ska jag ta en lång, lång promenad. Helt sjukt men jag gillar regn, inte varje dag men...

Idag cyklade jag på min nya röda fina cykel till jobbet, jag bara gled ner för backarna. Den är hur go som helst att cykla på, får hoppas det går lika bra att cykla uppför sen ;-)

Nej, dags att jobba kanske :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback