Se framåt

"Kan inte du önska att man någongång får vara helt lycklig?! Fast är det någon som är det?! "

Jag vet inte, men jag tror att för att bli lycklig så måste man acceptera att man inte har allt och kan aldrig få allt. Man kan inte vara snyggast, ha mest pengar, vara smartast osv. Man måste nog acceptera den man är och vara nöjd med det man har. Och hitta något som man tror livet går ut på, och kämpa för det. Det är nog där lyckan har sin grund. Men när problem uppstår så känns ju allt jobbigt och lyckan känns långt borta, men om man någon gång haft den så finner man den igen. Jag säger som Emil;

"Det blir bättre, se framåt. Det är jobbigt men det blir bra, det tar tid att gå igenom jobbiga saker. Men när det är gjort blir det bättre"

Och han har så himla rätt idet han säger. Så mår man dåligt för något så måste man bearbeta det, annars blir man aldrig av med det som tynger ner en. För att bli lycklig måste man prata med varandra, någon i alla fall....

Allt för mig.............

Kommentarer
Postat av: Emme

Bra skrivet, synd bara att de kan va så otroligt svårt.

2008-03-02 @ 18:36:14
Postat av: Låtta

Bra skrivet söstra mi... Och det är så sant så! Tack för att du finns!

2008-03-04 @ 21:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback